moeders en minnaars

Saturday, August 13, 2005

Zaterdag 13 augustus 2005

Kijk, now we’re getting somewhere. Ik stel natuurlijk niet de juiste vraag. Dat scheelt weer vier jaar psychoanalyse. Ik, of met name vele anderen eigenlijk, houden zich bezig met hoe het mogelijk is dat zo’n mooie etc, maar de vraag dient natuurlijk te zijn: Hoe komt het dat ik al die hordes leuke vrijgezelle mannen die mij dagelijks benaderen zodra ik mij buitenshuis begeef (not) afschrik? Geïnspireerd door Joop, tien afschrikwekkende redenen:

10. Ik ben zwaar op de hand.
9. Weken geleden heeft iemand eens een grote gaap achtergelaten als comment: ik ben slaapverwekkend. Niets enger dan de ingekakte sleuropwekkende vrouw.
8. Ik ben lief.
7. Ik ben wijs. Dat lijken an sich geen redenen maar een dumpsms-je dat ik ooit eens heb ontvangen, begon met de woorden: ‘je bent een lieve wijze vrouw’ en een dumpmailtje dat ik ooit eens heb ontvangen, eindigde met de woorden: ‘dag lieve wijze watervrouw.’ Lief en wijs is kennelijk een dodelijke combinatie en bezorgt menig man die ik ontmoet koude rillingen.
6. Ik geloof dat we wel mogen zeggen dat ik een eerlijk mens ben. Teveel eerlijkheid kan heel beangstigend zijn. Ik bezorg mijzelf ook wel eens de kriebels.
5. Maar waar ikzelf persoonlijk echt hard weg voor zou hollen, is dat ik bijna altijd alles weet. Niets verbaast mij of schokt mij. Ik heb het al gedroomd, gezien, gevoeld, of anderszins doorgekregen. Omdat ik snap dat dat niet normaal is, houd ik die informatie meestal voor mij, maar ik maak natuurlijk wel eens de vergissing mij te verspreken.
4. Echter, het zou kunnen dat ik daardoor overkom als een koele kikker. Parship raadde mij natuurlijk ook al aan eens wat vaker uit dat evenwichtige midden te gaan waarin ik mij volgens de TEST bevind, maar ja, schiet ik eens een keer lekker door, schrik ik gelijk de eerste beste kerel af. Wat te doen, wat te doen.
3.
2.
1.
De laatste drie zijn open zoals je ziet, mijn blog is nog niet ten einde. Ik ga ervan uit dat er best nog wel eens iemand langs zal surfen die meent mij te kennen en vervolgens een opmerking achterlaat waarom hij nooit meer terug zal keren op moeders en minnaars. Maar ook een ieder die vaker leest en een suggestie heeft, is van harte uitgenodigd deze lijst verder aan te vullen. Zoals ik al zei, dat scheelt vier jaar psychoanalyse en des te eerder ik er uit ben, des eerder kan ik mijn gedrag aanpassen, dat wil zeggen wenselijk maken want ik wil natuurlijk dolgraag, maar dan ook dolgraag een man om mij gezelschap te houden tijdens de nachtelijke uren doorgebracht bij een zieke jongen en het is tevens heel handig als hij de volgende dag even de boodschapjes doet terwijl ik verder waak.

Mooiste moment van de dag: De koorts is gezakt naar 39 graden.

6 Comments:

  • At 3:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    Suggestie voor punt 3
    spontane en vrolijke meid ( staat regelmatig in mijn dumpmailtjes ) , waarmee die heren bedoelen dat je net iets teveel uw eigen boontjes kunt doppen.

     
  • At 12:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ja, je zou je eens een tijdje dommer kunnen voordoen dan je bent? Heb je al eens gedacht aan een nieuw fornuis, waar je dan fijn achter kunt staan? Verder zou ik zeggen, blijf (toch liever) gewoon jezelf. Gelukkig is de koorts gezakt!

     
  • At 3:29 AM, Anonymous Anonymous said…

    Je wil te graag...als dat zo is schijn je een stofje af te scheiden wat mannen naar de strot vliegt en bindingsangst veroorzaakt.

     
  • At 3:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nicoline, inmiddels heb ik een ijzersterke vertrouwen in wie ik ben en wat ik te bieden heb, en ik ben niet van plan ook maar iets aan mezelf te veranderen. Ik ben ervan overtuigd dat ook jij dat gevoel van ijzersterk vertrouwen in jezelf kent, maar dat het nu wankelt door allerlei opgestapelde onverklaarbaarheden.

    Wat je ook doet, lazer niet van het 'randje' Koester je mooiste herinneringen, leef het leven zoals het zich voordoet (waarmee ik niet bedoel dat je geforceerd gezellig gaat doen als je je niet gezellig voelt) en verheug je op een briljante toekomst.
    Wijze woorden van een andere lieve, spontane, vrolijke, mooie vrouw.

     
  • At 3:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    Zucht....
    Ik weet dat dit soort reacties niks aan de situatie veranderen, en dat de onverklaarbaarheden er niet verklaarbaarder door worden.

    Hang in there girl!

     
  • At 2:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    2 kinderen werkt erg afschrikwekkend. Begrijp niet dat ik dat nog niet gelezen heb.

     

Post a Comment

<< Home