moeders en minnaars

Friday, September 09, 2005

Vrijdag 9 september 2005

Hoewel ik slecht geslapen heb, stond ik vanochtend toch iets lichter op dan gisteren. Mijn moe zijn heeft niets met maken met het aantal goed geslapen uren maar alles met het gevoel soms niet meer te kunnen. En vooral niet meer alleen.
Maar goed, net als gisteren, heb ik vandaag ook weer volbracht. Ik kan dus wel.
Mooiste moment van de dag: Als de dolfijnenshow in het Dolfinarium niet omgeven was geweest met onzinnige filmbeelden en harde discomuziek, was het ‘Wereldwaterfeest’ het mooiste moment geweest. Wat een fraaie, bijzondere beesten, die dolfijnen. Ik had zo in het water kunnen springen, ook omdat ze zeggen dat tussen dolfijnen zwemmen heilzaam voor de ziel is. Wellicht is kijken genoeg. Maar uiteindelijk won dus het roggen aaien. Met zijn allen hangend over de stenen rand, handen in het koude water. Daar kwamen ze aangezwommen, die gekke beesten met onderkanten als waren zij spookjes, en schurkten zich tegen je hand. Zacht waren ze en verrassend aaibaar. Ze hadden echt behoefte aangeraakt te worden, leek het wel. Net als ik. Zout water is in ieder geval heilzaam voor de huid. Of dat ook voor de tere huid rondom de ogen geldt, dat weet ik niet. Ik sta er wel iets lichter van op. Wellicht morgen weer.

10 Comments:

  • At 1:24 AM, Anonymous Anonymous said…

    En nog een liedje uit mijn kindertijd:

    "Por un caminito
    you te fui a buscar
    muy lejos camine
    y al fin yo te encontre"

    Kees.

     
  • At 1:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    Schrale troost, wellicht. Ik woon in Utrecht, heb 2 heerlijke kinderen, een vriend (tevens vader van m'n kinderen), een lekker huis. "Wat wil je nog meer?". Van die vermoeidheid af, aangeraakt worden, me geliefd en onmisbaar voelen, dansen tot de ochtend valt, vrijen met passie en zo nog veel meer... Kortom, ik wil leven!

    Wellicht voor jou een schrale troost... Lfs

     
  • At 1:59 AM, Anonymous Anonymous said…

    Heb je hulp van iemand? Gesprekken of ondersteunende medicatie? Lijkt me zinvol...

     
  • At 2:49 AM, Blogger Gonda said…

    @anonymous
    Last van een midlife crise??
    Denk wel na voor je toegeeft aan je onrustgevoel, er kunnen dingen onherstelbaar beschadigd worden.
    Ik weet waar ik het over heb, en geloof me: je wordt er niet gelukkiger van.

     
  • At 3:17 AM, Anonymous Anonymous said…

    Betreurend dat mensen je meteen in een hokje stoppen (midlife), of menen dat je er dan maar een pilletje of een therapeut tegen aan moet gooien. Waarschijnlijk goedbedoelde adviezen, maar tegelijkertijd ook degenerend.

    Mijn berichtje was uiteraard in eerste instantie bedoeld voor Nicolien, in de hoop dat het haar een beetje helpt (schrale troost) om te weten dat ze niet de enige is die zich zo moe en eenzaam voelt, ook al heb je heerlijke kinderen om je heen. En dat een vriend/man niet garant staat voor geluk.

    Ook ik weet dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen geluk. Alleen lukt me dat nu ff niet, ik kan er niet bij. Door allerlei omstandigheden zit ik nu niet goed in m'n vel en kan ik moeilijk genieten. Wellicht dat dat wel weer gaat komen...

    Weet je wat nog het meest frustrerende is? Dat ik me blijkbaar niet rottig mag voelen ("wat wil je nog meer?"). Heeft niet iedereen recht op z'n eigen verdriet?!

    Goenta, het is voor een deel inderdaad onrust. Ik hoop dat het bij jou nog wel goed is gekomen...

    L.

     
  • At 3:27 AM, Blogger Gonda said…

    @anonymoous
    Nee, bij mij is het niet goed gekomen.
    Daarom wilde ik je dit vertellen, en het was niet bedoeld als "hokjesstopperij". IK weet precies hoe je je voelt..wat jij beschreef, was mijn verhaal!
    Ik ben alles kwijtgeraakt, en besefte pas wat ik miste toen ik het niet meer had. En had spijt.
    Maar of mijn gezwelg in zelfmedelijden van dit moment, erger is dan mijn onrust van een paar jaar geleden: ik zou het niet durven zeggen.
    Ik heb eens horen zeggen: "Geluk is een keuze". Dat heb ik nooit zo goed begrepen, eerlijk gezegd.
    Anyway, sterkte...

     
  • At 3:36 AM, Anonymous Anonymous said…

    Goenta,

    "Geluk is een keuze", wat een een mooie uitspraak. Dat hou ik zeker in m'n achterhoofd.

    Heel vervelend om te lezen dat het niet goed gekomen is bij jou. Wel heel dapper dat je toch die stap hebt gezet destijds. Daar is heel wat voor nodig, dat besef ik me maar al te goed...

    Bedankt voor je reactie en ik wens jou ook heel veel sterkte.

    L.

     
  • At 5:34 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ik heb nog geen minuut spijt gehad van de beslissing om mijn onrust te volgen. Het zijn geen makkelijke jaren geweest, maar als ik nu zie hoeveel gelukkiger ik ben dan toen, zou ik het zo overdoen. Ik heb het heerlijk zonder man met m'n kindjes. "Hij" is welkom natuurlijk, maar geen noodzaak...wat een vrijheid in m'n hoofd en hart! E.

     
  • At 3:11 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo allemaal....
    Wat een tijden zie ik eronder staan...midden in de nacht! Dan slaap ik hoor.Het is nu al hartstikke laat!Maar wel leuk om al die racties te lezen!
    Ik wens iedereen heel veel geluk, en snel ook!!!
    Trusten!

     
  • At 3:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    De tijden kloppen helemal niet....Het is nu tien over twaalf 's avonds...en er staat iets van 3 uur 's ochtends onder???

     

Post a Comment

<< Home