moeders en minnaars

Sunday, September 04, 2005

Zondag 4 september 2005

‘Ik heb vandaag een rustdag,’ zei Maria, toen ik mij had neergelegd bij de gedachte dat men mij godsdienstwaanzinnig zou vinden - ik wil nu eenmaal graag met haar praten - en haar vroeg een gesprek met mij te hebben. ‘Vind je het goed als we het een andere keer doen?’
‘Ik vind het uitstekend en herkenbaar,’ antwoordde ik, ‘ik ben ook toe aan een rustdag en ik zeg ook wel eens tegen mijn jongens: nu even niet, mama is bezig.’
Mooiste moment van de dag: De halfslapende, stille omhelzing - bij thuiskomst - van mijn jongste jongen. Mijn oudste jongen had slechts tijd voor een vluchtige kus. Hij praat zichzelf altijd het huis weer in.

1 Comments:

  • At 8:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    Leg al je zorgen maar neer bij onze Moeder in de hemelen. Zij weet er wel raad mee.

     

Post a Comment

<< Home