moeders en minnaars

Sunday, August 28, 2005

Zondag 28 augustus 2005

Ik ben wel zo vreselijk mijzelf kwijt. Is dit het donkerste uur voor de dageraad? Mijn God, ik dacht dat ik al zwarter dan zwart gezien had. Waar blijft U met Uw licht?
Mooiste moment van de dag: Ik zat vanochtend in de kerk. Niet omdat ik zo’n kerkganger ben, niet omdat ik verwachtte daar iets aan te treffen. Het is de kerk waar ik mijn eerste communie heb gedaan en gevormd ben. Dit was de laatste mis, mijn jarige moeder wilde graag haar dochters en kleinzoons erbij, geloven is uit, de kerk gaat tegen de vlakte. We zongen Psalm 63: ‘God, mijn God naar U blijf ik zoeken, mijn ziel dorst van verlangen naar U.’ Ter compensatie heb ik het Psalmenboek gejat. Ik doe zoiets wel vaker als ik vind dat ik niet juist behandeld wordt door een man. Dan steel ik iets uit zijn huis.

9 Comments:

  • At 2:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet...blijf dicht bij jezelf!

     
  • At 2:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nicolette, ik hoop dat je deze waardeert.

    Wil je de eigenschappen van een waarachtig mens verwerven,
    kijk dan naar het gelaat van de liefde,
    zet je niet neer bij wie koud zijn opdat je door hun adem niet verkilt. Kijk achter de vorm van het gelaat van de liefde, heb deel aan de pijn van de liefde.
    Wie de eigenschappen van een bonk klei bezit, vliegt nooit door de lucht, je vliegt door de lucht als je uiteenvalt en tot stof wordt.
    Als je niet uiteenvalt, breekt degene die je gevormd heeft je in stukken.
    Hoe zorg je ervoor dat je een unieke parel bent op het moment dat de dood je breekt?
    Een blad dat geel kleurt wordt door de nieuwe wortel groen.
    Waarom stel je je tevreden met de liefde die je geel kleurt?

    ... het licht is binnen :-)

     
  • At 3:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sorry, ik weet ff geen dooddoener.(En zo mooi als Olaf kan ik het toch niet).
    Sterkte & een kusje

     
  • At 5:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sinds kort kijk ik af en toe maar ik vind je humor weergaloos!!!
    Het komt wel goed.....de grote vraag is alleen wanneer? Houd goede moed!

     
  • At 3:16 AM, Anonymous Anonymous said…

    Je kunt tegen jezelf zeggen dat het slechter en slechter gaat. Je kunt daar ook altijd weer mee ophouden.

    Als je er niet mee ophoudt moet je misschien toch 'ns bij een professionele hulpverlener langs lopen. Je helpt jezelf op deze manier naar de klote.

     
  • At 3:40 AM, Anonymous Anonymous said…

    @Anonieme reageerders: Waarom doen jullie dat: anoniem reageren?

     
  • At 5:54 AM, Anonymous Anonymous said…

    Al een tijdje lees ik mee met jouw wel en wee.
    Je hebt een gave voor het schrijven.
    Ik vind het erg naar voor je dat je momenteel in zo'n dip zit.
    Helaas weet je nooit hoe lang het duurt, het enige wat je weet is dat het weer over gaat.
    I know ..... cliche, maar daarom juist wel waar!!!

    Veel sterkte & kracht.

    Lady Pendergast.

     
  • At 12:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo Nicoline,
    Vandaag een schitterende dag, de zon scheen en de avond is zwoel. Geniet van het geluid van de vogels, de rustige ademhaling van de kinderen die lekker liggen te slapen en morgen gaat de zon weer op. Deze zal schijnen in al zijn pracht, de terassen aan de werven vullen zich met mensen, een glas rosé, een vriendelijke blik en de zorgen verdwijnen.

     
  • At 1:33 PM, Anonymous Anonymous said…

    "When God Created Man.....She Had A Bad Day..". Heeft jarenlang op een billboard in NY gehangen. Nevertheless zijn wij ook gelijken van elkaar, schijnbaar onoverkomelijke Dips heb ik ook meegemaakt, janken, somber zijn ,alleen voelen (ondanks je dagelijkse omgeving) enz. Jij komt er ook overheen meid. Je bent het middelpunt in een carrousel van keuze's maar je weet gewoon ff niet welke je moet maken, het schrikt je een beetje af denk ik. Maak gewoon geen hoogverwachte plannen maar leef zoals je zelf wil, dan komt alles vanzelf. Jammer, verrassing is er eigenlijk al af nu..LOL. Ik ga je volgen dametje!.

     

Post a Comment

<< Home