moeders en minnaars

Friday, September 02, 2005

Vrijdag 2 september 2005

Eigenlijk had ik vandaag een goed gesprek met Maria willen hebben, ja, u weet wel, de moeder van, maar ik dacht: Straks denken mensen nog dat ik godsdienstwaanzinnig ben, dus toen besloot ik een goed gesprek met Robbie Williams te hebben, ja, u weet wel, ‘the one - volgens eigen zeggen - who put the Brit in celebrity,’ de natte droom van menig vrouw. En nee, dit was nu eens geen denkbeeldig gesprek. Hij zat echt bij mij op de bank.
‘Zullen we neuken?’ Vroeg Robbie.
‘Nee,’ zei ik.
‘Waarom niet, houd je niet van seks?’
‘Jawel.’
‘Ben je ongesteld?’
‘Nee.’
‘Heb je dan soms hoofdpijn?’
‘Jezus Mina, Robbie, hoeveel cliché’s kan jij op een vrouw loslaten?’
‘En jij op een man.’
‘Sorry.’
‘Zal ik jou eens vertellen waarom zo’n mooie vrouw als jij bent, en alleenstaande moeder bovendien, niet aan een man kan komen?’
‘Nou, Robbie, vertel jij mij dat eens, ik ben benieuwd wat jij aan de lijst van redenen hebt toe te voegen.’
‘Jij, die altijd zo graag voelt wat ze denkt, jij bent je eigen vooroordeel geworden, schatje.’
‘Zou je denken?’
‘Weet ik veel, joh, je denkt toch niet dat ik überhaupt een seconde na denk over dit soort zaken.’
‘Ja, als ik eerlijk ben, gezien de teksten van je liedjes, denk ik dat wel. Waarom zou ik je anders uitgenodigd hebben?’
‘Om te neuken natuurlijk.’
Mooiste moment van de dag: Mijn oudste jongen deelde mij vanmiddag mede dat hij nooit autocoureur wil worden. Dat was een pak van mijn hart. Hij wordt zanger, rockzanger wel te verstaan en geheimagent. Nou ja, als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half dood, maar liever dat nog dan een bord voor zijn kop… Poeh, hoe in de war kan een mens zijn als je Boudewijn de Groot opzet en Robbie Williams terzijde laat liggen?

3 Comments:

  • At 1:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    Beste Nicoline,
    Waarschijnlijk tegen het protocol in van deze communicatievorm wil ik het toch wat persoonlijker maken.
    Het lijkt of je gisteren niet helemaal lekker bent begonnen met schrijven. Klopt dit ? Misschien was je toch een beetje ongesteld ;-). Ik vind het jammer dat je niet met Maria het gesprek bent aangegaan, want misschien zou het dan wel tot sex gekomen zijn ? En in dat geval zou het meer literatuur opleveren.
    Volgens mij sluit Maria beter bij jou aan, want volgens mij schrijf jij meer vanuit de spiritualiteit en symboliek. Herken je dat ?
    Ik merk steeds weer dat ik heel graag de dialoog wil ingaan. Nou ja dat zegt iets over mij.
    Ik heb eerder gereageerd op je schelp verhaal en nogmaals het is een echt mooi verhaal. Ik zou het uitgeven en het is een mooie maar nog niet erkende nalatenschap.
    Vandaag wordt een mooie dag en ik ga lekker Swingen op De Brink.
    En van jou gaan we iets heel moois krijgen volgens mij. Kees.

     
  • At 8:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    Robbie Williams...mijn idee!
    Wie volgen er nog in het rijtje gesprekken? Misschien Kees ? (zie reakties) Hij wil zo graag...:-)

     
  • At 9:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    Oke, ik ga niet meer als anonymous. Dat is ook wel een beetje flauw. Ik ben een vrouw van 47, al vijftien jaar gelukkig getrouwd, twee kinderen, een meisje en een jongen. Huisje boompje beestje.Ik lees je weblog pas sinds een week (idd VK magazine...) en vind het helemaal leuk, alhoewel dat misschien niet het juiste woord is. Ook ik heb m'n dip's gehad, wie niet? Ik vind het heel knap van je en dapper ook trouwens dat je gewoon opschrijft hoe je je voelt op internet. Iedereen kan dat zomaar lezen...ook ik.

     

Post a Comment

<< Home