moeders en minnaars

Thursday, September 01, 2005

Donderdag 1 september 2005

Een nieuwe maand, een nieuw begin. Gegoochel met de feiten, deel 5.
De een-gedicht-versie van een waargebeurde liefdesgeschiedenis.

Als jij je nu eens omdraaide
Met je rug tegen de klok
Met je handen voor de ogen
En er zo een tijdspanne van nul ontstond
Dan legde ik jou
Met terugwerkende kracht
De woorden ik houd van jou
Weer in de mond

Tik-tik tik-tik tik-tik
Piep-piep
Nieuw bericht nu lezen NEE

Voor eeuwig ongelezen opgeslagen
In het geheugen van mijn telefoon
Je brak mijn hart
GODVERDOMME

Als jij je nu eens omdraaide
Als jij je nu eens
Als jij
En ik
Misschien dan
Dat wij
Tik-tik tik-tik tik-tik
Waarom leven in het nu
Als dat uit voltooid verleden tijd bestaat
Je hebt mijn hart gebroken
Godverdomme

5 Comments:

  • At 1:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wat een eikel hè?

     
  • At 1:50 PM, Anonymous Anonymous said…

    Prachtig!

     
  • At 3:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo Nicoline,
    Even een reactie tijdens mijn lunchpauze.....De Schelp en de Jonkvrouwe; ja, dat past helemaal bij mijn schelp. Ben er wel stil van..... Ik zal het vanavond voorlezen aan mijn mannen. Shit, ik weet even niet wat te doen. Ik zou wel wat meer interactief willen schrijven, maar het is jouw reis en ik ben een toevallige collega reiziger die z'n hand even opsteekt. Dit is jouw reis......en mijn eerste annonieme digitale trip. Misschien kan ik het beter hierbij laten ? Ik weet niet of ik dit grindpad kan blijven lopen. Kees.

     
  • At 1:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sinds vandaag ben ik alleen. Mijn man heeft vanmorgen afscheid genomen. Weet niet hoe nu verder.
    Ben nog niet aan minnaar toe.

     
  • At 1:57 PM, Anonymous Anonymous said…

    Pffffff, na dagen doodziek te zijn geweest (zit nog steeds aan de peniciline) en aansluitend dagen gejankt om alles, heb ik me net weer even bijgelezen..... Die 'Schelp en de Jonkvrouw' had wat mij betreft al voor de 4e keer in herdruk mogen zijn, ik zie de illustraties al helemaal voor me....en het glimmende zegel op de voorkant van 't boek: 'Kinderboek van 't jaar 2005'
    Wat betreft de rest...ook al helpt het geen sodemieter, ik zit in net zo'n fase en weiger van het randje te vallen. Ik worstel en weet dat ik weer boven kom, ooit.

     

Post a Comment

<< Home