moeders en minnaars

Saturday, September 17, 2005

Zaterdag 17 september 2005

Mijn bescheiden lijstje, tien wensen omtrent mijn aanstaande:

10. Ik wil met hem kunnen lachen.
9. Mocht hij kinderen hebben, dan hoop ik - ondanks dat ik weet dat dit van tijd tot tijd zal betekenen dat ik er even bij inschiet - dat hij ze hoog op zijn prioriteitenlijst heeft staan. Maar ik denk dat ik de voorkeur geef aan een man zonder.
8. Ik zou graag veel en lekker lang vrijen, ook nog na het eerste jaar.
7. En soms, als het nodig is, even hard tegen hard gaan. Gewoon ruzie maken dus. Van die weglopers of tweedagenzwijgers word ik altijd zo moe.
6. Ik hoop dat hij een vriend voor mijn jongens zal zijn.
5. En in ieder geval een paar van hun wensen zal vervullen.
4. Ik zou wel eens een man willen die groter is dan ik maar daar wil ik niet te standvastig in zijn. Groot van geest mag ook. Als hij dan in ieder geval maar wel koffie drinkt. Een kleinere, theedrinkende man is niet mijn ding.
3. Hij moet vooral niet van het zeverige soort zijn. Een beetje geloven dat er meer tussen hemel en aarde is, ja graag, maar alsjeblieft niet zo’n Zenaanhanger, tarotkaartenlegger, eerste graad reikibeheerser, of Lichtzoeker zoals ik. Ik wens overigens wel dat hij respecteert dat mijn leven niet compleet is zonder dat stukje zweverij, stiekem ben ik namelijk een toverfee, die in de toekomst kan kijken bovendien.
2. Ik wens dat hij kan genieten van mijn aanwezigheid, gewoon van mijn zijn. Dat je niet maar de hele tijd van alles hoeft te ondernemen om het ‘leuk’ te hebben met elkaar.
1. En dat hij onthoudt waarom hij nou precies voor mij viel, wat hij nou zo leuk aan mij vond en dus niet na een poosje al die gekke, krankzinnige, aparte, rare en typische dingen aan mij gaat proberen te veranderen.
0. O ja, dat hij nu snel ten tonele verschijnt.

Mooiste moment van de dag: Overvallen door migraine, is maandag-aanstaande-verjaardagsboodschappen doen geen sinecure. (Achter de computer zitten trouwens ook niet.) Gelukkig kon mijn moeder voor vijven komen, zodat mijn jongens in ieder geval niet mee hoefden. Toen ik een uurtje van huis was, belde mijn oudste jongen bezorgd op: ‘Gaat het nog met je, mama?’ vroeg hij. Mama was gelukkig bijna thuis. Cadeautjes de berging in en ik weer mijn bed. We hopen allemaal dat ik overmorgen weer helemaal goed ben en als pirateres zes speurende kleuters door de stad kan loodsen. Ik hoop het ook maar ik weet zeker dat hoe het ook zij, ik het kan.

4 Comments:

  • At 2:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    je kan het!

     
  • At 5:07 PM, Blogger Gonda said…

    migraine is shit, ik weet het uit ervaring...
    en ik heb deze week ook een verjaardag, een 18 jarige verjaardag nogwel. compleet met ex-schoonfamilie...bij voorbaat stressen dus.

     
  • At 10:34 AM, Anonymous Anonymous said…

    Eigenlijk heb ik nooit nagedacht over hoe lang mijn wensenlijst(je) omtrent mijn aanstaande precies is, maar er zijn vele overeenkomsten met het jouwe....

    Enkele wensen van mijn kant;
    - een lekkere eter en drinker. (Ik hou niet van culinair gehadicapten. Ik wil de wat minder ontwikkelde met alle plezier kennis laten maken met gastronomisch genot, mits dit met enthousiasme wordt ontvangen)
    - een intelligente man is voor mij uitermate aantrekkelijk (daarmee bedoel ik niet dat-ie hoogbegaafd moet zijn, maar een fatsoenlijk gesprek c.q. discussie vind ik heerlijk)
    - iemand die op z'n tijd net zo'n luierik als ik kan zijn (niet iemand die van elke dag zonnodig een nuttige dag moet maken omdat hij anders geen rust in z'n kont heeft)
    - een man die niet thuis blijft voor Studio Sport of welke ander televisieprogramma dan ook

    En zo zal er mij de komende dagen nog wel veel meer te binnen schieten, want je hebt me aan het denken gezet!
    Ennuh, you can do it!

     
  • At 1:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    match! ;-)

    Wat ga je doen met die kids? Ik heb nog ideëen nodig voor de verjaardag van mijn jonge blonde god a.s. weekend.

     

Post a Comment

<< Home