moeders en minnaars

Monday, September 19, 2005

Maandag 19 september 2005

Dus ik verlaat, met zeven dekzwabberaartjes in mijn kielzog, als piraat, dat wil zeggen met een zwarte bandana met doodshoofd erop om het hoofd (‘wow,’ vonden mijn jongens) en een giletje over een oud, uit een vorig leven stammend, DKNY bloesje met piratenmouwen (‘vet,’ vonden mijn jongens) en een wijde broek in een paar nog oudere, kniehoge, blaren veroorzakende rijglaarzen gepropt (‘cool,’ vonden mijn jongens) en een kromzwaard tot aan mijn knie op mijn linkerheup (‘begerenswaardig,’ vonden mijn jongens) het schoolplein, sta ik oog en oog met de man waar wat mij betreft geen woorden meer aan vuil hoefden te worden gemaakt, diegene dus bij wie het bier drinken achterwege gelaten kon worden en gelijk de steeg kon worden aangedaan. Ook hij zag er anders uit vandaag.
Mooiste moment van de dag: Mijn jarige jongste jongen vond de - tijdens de piratenspeurtocht met goeddoordachte proeven van bekwaamheid - spontaan ingelaste, onvoorbereide overval van de winkel waar wij vaak onze groene boodschappen doen, het mooiste en spannendste moment van de dag. Dus ik ook. Het was en is tenslotte zijn dag. En voor de vijfde keer was het een wonderschone dag en sinds jaren - met dat losgeraapte zooitje familie van mijn jongens - weer eens een echt gezellige dag bovendien.

2 Comments:

  • At 1:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    Klinkt als een geweldig verjaardagsfeest!

     
  • At 3:14 PM, Blogger Nicoline said…

    Tja, wat kan ik er over zeggen? Ik denk dat hij de nieuwe schoonmaker is.
    Kijk, eigenlijk is het helemaal niet mijn type. Zo'n Italiaanse loverboy.
    Maar gezien het mannen met baarden en geiten wollensokken gehalte op de school van mijn jongens, een opvallende verschijning.
    Je moet alles natuurlijk in perspectief zien. Perspectief hebben zijn armen als boomstammen wel en aboriginalstatoe's bovendien. Waarschijnlijk is het een lousy fuck maar wel leuk om naar te kijken. En hij zegt tenminste wat tegen mij. Nou, dat vind ik tegenwoordig al heel wat.

     

Post a Comment

<< Home