moeders en minnaars

Friday, September 23, 2005

Vrijdag 23 september 2005

Goed, de blind date dus. Vanavond gaat hij plaatsvinden. Heb ik hooggespannen verwachtingen? Geenszins. Gezien mijn verleden op afsprakengebied, vind ik het al heel wat als hij komt opdagen. (Voor de zekerheid heb ik hem daarom níet mijn mobiele nummer gegeven, zo kan hij noch afsms-en, noch dat helemaal achterwege laten.)
Maar komt hij opdagen… Dan zijn er twee dingen die ik hoop:
1. Dat hij niet een vreselijk accent heeft waardoor ik hem nauwelijks kan verstaan en continu moet vragen: ‘Wat zeg je?’ om dat vervolgens na een keer of zestien op te geven omdat het zo gênant wordt en ik dus op goed geluk maar wat ga lachen en af en toe ja knik.
2. Dat hij niet stinkt. Ik vind veel best, kan oogtechnisch heel veel aan, maar een man met een-twee-dagen-oude-zweetlucht in zijn T-shirt of overhemd, dat kan ik niet verdragen.
Het was vanochtend trouwens nog even spannend of het überhaupt zou doorgaan de afspraak. Mijnheer vond dat ik niet enthousiast genoeg reageerde op zijn voorbereidingen. Waarop ik het toch nodig vond terug te mailen dat deze toon mij niet aanstond en dat ik daar een beetje de ‘zak er lekker in’ mentaliteit van kreeg. Dat vond hij dan wel weer O.K.(mannen?) en een garantie voor in ieder geval een niet saaie avond. We zullen zien.
Behalve zijn naam, dat hij niet blind is en dat hij wel eens met zijn moeder mailt, weet ik verder niets over hem. Waarom ik inging op zijn verzoek, was omdat hij mailde: doe mij een tijd en een plaats en ik zal je vinden. We hebben dan ook geen rode jasjes afgesproken en dergelijke, hij vindt mij, of niet. Hij heeft nog wel een beetje de indruk gegeven dat ik hém in ieder geval kan herkennen aan zijn krukken. Nou ja, ik loop momenteel ook niet zo snel vanwege een gigantische blaar.
Mooiste moment van de dag:…
Hoewel ik geen hooggespannen verwachtingen heb, zou ik toch al het gras voor mijn eigen voeten wegmaaien door het mooiste moment van de dag nú al uit te roepen. Vooralsnog is het dus open, ik kom er wel op terug.

7 Comments:

  • At 11:10 AM, Anonymous Anonymous said…

    Het is altijd opmerkelijk hoe makkelijk een blind date te herkennen is.
    Niemand anders kijkt zo zoekend rond, of zit zo nadrukkelijk alleen aan een tafeltje.

     
  • At 1:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    ...ik hoop dat je er tot zondagavond mee in de weer bent, met die blinde op krukken.

     
  • At 4:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    we zijn helemaal niet benieuwd hoor!! :-)

     
  • At 1:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    Veel plezier vanavond!

     
  • At 2:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Vertelvertelvertel, hoe was-ie?????
    Zou ook wel weer eens een date willen hebben, een beetje een spannende, maar vooral gezellige met een leukerd....
    Ik ga nog maar even een wandelingetje maken met m'n trouwe hondje, je weet maar nooit wie je op dit tijdstip tegen 't lijf loopt, toch?

     
  • At 6:18 PM, Blogger Nicoline said…

    @ Scarlet
    Altijd als ik leuke mannen met honden zie lopen, zo ook vandaag, moet ik even aan je denken. Als ik leuke vrouwen met honden zie trouwens ook.
    Misschien ben jij wel de enige van wie ik nou echt benieuwd ben hoe ze er uit ziet. Maar ik wil het niet weten hoor, want het is zo leuk om er over te fantaseren. Jij blijft mijn eeuwige blind date, goed?

     
  • At 10:27 AM, Anonymous Anonymous said…

    @ Nicoline

    afgesproken en jij de mijne!

     

Post a Comment

<< Home