moeders en minnaars

Thursday, October 06, 2005

Donderdag 6 oktober 2005

De laatste dag, de laatste versie. Gegoochel met de feiten, deel 7.
Het begin van de dagboekversie van een waargebeurde liefdesgeschiedenis.

Zondag 10 april 2005

Nou ja zeg, dat is echt weer typisch iets voor mij; word ik na twee en een half jaar eindelijk weer eens zomaar uit gevraagd, en met zomaar bedoel ik zonder dat ik zelf enige moeite heb hoeven verrichten zoals bijvoorbeeld klusjesmannen mijn slaapkamer in te lokken omdat ik een voorzetwandje wilde laten plaatsen - en dan had ik hem gelijk waar ik hem hebben wilde, dan wel op subtiele wijze e-mailadressen achterhalen om vervolgens desbetreffende man lastig te vallen met allerhande liedteksten waarvan ik hoopte dat hij ze op muziek ging zetten (hoewel dat eigenlijk bijzaak en excuus was, ik lustigde hem gewoon) of toch op zijn minst in dronken of ieder geval aangeschoten staat mijn 06-nummer aan barmannen op te dringen, want die waren (vroeger, bleek achteraf) zo makkelijk, sms-t hij af!
De lul.
Niet dat ik de hots voor hem had. En hoe ik ook mijn best gedaan heb de afgelopen twee weken er in mijn hoofd iets opwindends van te maken, echt spannend wilde het maar niet worden. Maar als je eerst voorstelt om drie dagen Antwerpen te doen, alhoewel je zelf ook wel inziet dat dat wellicht wat heftig is voor een eerste date, en dan als de dag eenmaal is aangebroken waarop die gaat plaatsvinden het volgende sms-je eruit knalt (en ik citeer nu): ‘Nu nog lekker aan het stappen in A’dam (tijdstip van versturen 4.44 uur) maar voel me erg verkouden worden… evt. afspreken later deze week ?? X,C.,’ dan spoor je niet helemaal.
Is het nu de bedoeling dat ik ‘ja leuk’ antwoord? Mijn pas aangeschafte supersonische mobiele telefoon kan veel meer dan ik wil en aankan maar in dit geval mis ik toch iets. Waarom zit er bij de icoontjes niet een opgestoken middelvinger?
Ik kan natuurlijk een foto, met mijn – jawel – telefoon maken, van mijn eigen hand en die terug sms-en maar dat is me teveel moeite. Ik had er al aangedacht om eergisteren mijn benen te ontharen, drie dagen daarvoor de bikinilijn (die haren groeien nu eenmaal wat minder snel maar dat wil nogal eens wat rode bloederige puntjes opleveren, dus daar moet je écht van tevoren aandenken, oksels kunnen het allerlaatst), om mijn spijkerbroek te wassen zodat die lekker strak zou zitten vanavond en ik heb zelfs lopen overwegen de pil maar gewoon een keertje door te slikken zodat de geplande eerste date niet samen zou vallen mijn beginnende menstruatie.
Is dat wellicht een aardig antwoord: geeft niet hoor C., nu nog lekker een kater van gisteravond maar voel dat ik erg ongesteld ga worden… duurt meestal maar een dag of vijf bij mij, sms 2, dus dat brengt ons op, even rekenen, op komende zaterdag, maar dan zijn helaas mijn kinderen gewoon het weekend bij mij, nou ja, wellicht in de tulpvakantie?
Weinig sexy.
Ik laat het maar gewoon voor wat het is en antwoord niet, zoals ik al schreef, ik had toch niet de hots voor hem. De feitelijke reden van al dat ontharen etc. was dat ik dacht; weet je wat jij moet doen: je moet een andere vent neuken, dan kom je vanzelf wel over die kleine prins heen. En deze C. wekte de indruk dat hij wel zin had. Tja, tweeling van sterrenbeeld, ik had het kunnen weten.
Mooiste moment van de dag: Terwijl ik voor mijn raam sta, zie ik een moedereend met acht fluorescerend gele en vier bruine pulletjes achter zich aan zwemmen. En ik wenste voor even dat mijn jongens nu al thuis waren, mama gaat toch nergens heen vanavond…

23 Comments:

  • At 11:26 AM, Blogger Nicoline said…

    Dit was:

    180 DAGEN MOEDERS EN MINNAARS
    of
    360 GRADEN EENZAAMHEID

     
  • At 12:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    Dit was:

    100% herkenbaar
    oftewel
    100% ECHT !!!!!!

     
  • At 1:14 PM, Blogger Gonda said…

    Hoe heb je hetzelf gevonden om je gedachten en belevenissen iedere avond weer te moeten overdenken? Heeft het iets toegevoegd? Was het een opgave, of was het een bevrijding, of werkte het helend?
    Ik heb je in elk geval met plezier (en herkenning) gevolgd.
    Dank je voor meelezen!

     
  • At 4:39 PM, Anonymous Anonymous said…

    Het ga je goed!

     
  • At 6:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    So Lady, this is it, the final thoughts... Ik je deze maanden 'gevolgd', zelfs een beetje met je mee gaan leven ,over jou,je jongens, enz. Zelfs in het buitenland de mogelijkheid zoeken om te kijken hoe het met ging, het heeft mij verbaasd dat jij zo 'pakte'. Ik heb het idee dat meerdere mensen dit voelden. Als vent begreep ik niet al je gadachten uiteraard, sometimes you're a pain in the ass vind ik, maar daar tegenover ben je een prima wijf die alle geluk en liefde verdient te krijgen. Ik ben zelf zo'n 'weekend vader' van 3 jongens en het gekke is dat ik door die 180 korte verhalen over jouw jongens, met de mijne intensiever ben gaan leven. Het plaatje met z'n allen om de keukentafel is zo'n voorbeeld. Dat je vele talenten hebt weet jezelf het beste, je hebt meer talent om het bij dit blog te laten meid, hoe je het doet weet jezelf wel, laat meer van je horen cq lezen.
    Thanks for the 180 days journey Lady, your star shines brighter than ever before.

     
  • At 6:48 AM, Anonymous Anonymous said…

    Lieve Nicoline,

    Het is raar maar ik zal je verhalen missen, ik vond ze geweldig!
    Het blijft, zoals je zelf zegt in je blogs, makkelijker te mailen, sms -en en je ding te zeggen dan eye to eye. Maar dat ligt aan mij en niet aan jou.
    Desalniettemin was het voor mij een ervaring om toch op die manier de dingen te zeggen die ik op dat moment graag wilde delen of zeggen.

    Ga vooral een boek schrijven, ik ben de eerste die het koopt want je manier van schrjven werkt verslavend!

    Zie je op school!

    Groetjes,
    Reina

     
  • At 12:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tsja.... had liever gehad dat je sprak over een pauze dan "dit was:"....
    Je hebt me laten lachen, je hebt me ontroerd.

     
  • At 12:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nicoline,
    Je verhalen werken verslavend. Help ..ik ben aan het afkikken.
    Komt er echt geen vervolg ?
    Veel geluk met je zonen, geniet ervan zolang het kan

    Floor uit Mol

     
  • At 12:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    gij meent dat van dat stoppen, of wat ?
    koen

     
  • At 1:24 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ik zal je verhalen missen.
    Nu al heimwee.
    Tot ziens op de Parade,
    Stefan.

     
  • At 8:58 AM, Anonymous Anonymous said…

    inderdaad wat een lul om zo'n geestig en spannend wijf op te schuiven.. meteen dumpen en een andere lekkere vent overvallen met je scherpe geest en gladde bikinilijn..zou het heel spijtig vinden als je log echt stopt. ben gewoon benieuwd hoe je leven en je gedachten daarover - die je met ons deelt in dit log - verder gaat.

     
  • At 5:04 AM, Anonymous Anonymous said…

    ik start een petitie ! ik wil mijn virtuele minnares terug !
    Koen

    hier tekenen :

     
  • At 3:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bye Scarlet, bye Nicoline.

     
  • At 1:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bye Michael

     
  • At 4:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Journey's End


    In western lands beneath the Sun
    The flowers may rise in Spring,
    The trees may bud, the waters run,
    The merry finches sing.
    Or there maybe 'tis cloudless night,
    And swaying branches bear
    The Elven-stars as jewels white
    Amid their branching hair.

    Though here at journey's end I lie
    In darkness buried deep,
    Beyond all towers strong and high,
    Beyond all mountains steep,
    Above all shadows rides the Sun
    And Stars for ever dwell:
    I will not say the Day is done,
    Nor bid the Stars farewell.

    JRR Tolkien

     
  • At 12:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    hé betrapt ! je komt dus nog wel af en toe eens lezen (en opkuisen blijkbaar)

    dan moet je ondertussen ook al wel een tiental stukjes klaar hebben, niet ?

    wanneer begin je terug ?

    groetjes,
    Koen

     
  • At 1:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nicoline, schrijf je nog ergens anders of was dit het echt. Ik kan het me niet voorstellen omdat 180 dagen zo trouw schrijven in je bloed moet zitten. Jij moet het ergens kwijt! Wil je nog laten weten op welke manier je dat doet of gedaan hebt? E.

     
  • At 5:54 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hoe herkenbaar zo'n "ik kom niet sms".
    Wel aan het stappen en dan opeens een verkoudheid....

    Maar ja, ik heb het een tijdje terug ook gedaan.

    Herkenbaar, hoe subtiel we moeten werken.

    Ik lees graag je stukjes.

     
  • At 12:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    Argh, er gebeurt weer zooooo veel in m'n leventje momenteel. Nicoline, wat zou het heerlijk zijn dit weer volledig anoniem aan jou te schrijven.......

    Hoop dat jij en je jongens (die nu natuurlijk elke avond een wortel in hun schoen stoppen voor 't paard van Sinterklaas) het goed maken.

     
  • At 7:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Wel jammer dat dit het laatste stukje was... ben benieuwd naar de rest

     
  • At 2:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Het is nu dinsdag 23 december 2008!! Ik zocht mezelf op internet en kwam zodoende hier. Ik wist niet dat deze blog nog op internet stond. Leuk. Henkf

     
  • At 2:06 AM, Anonymous Anonymous said…

    pvnlhjfjg http://crush-the-castle.com Crush The Castle

     
  • At 11:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hi, Merely came back here to advise you regarding Mobile Monopoly. It is a great technique and WILL make you money, especially seeing as you own a website. Take a quick look at their video, the strategy is about using Mobile Advertising which is brand new and an unexposed market where you can make thousands by doing hardly any work. I assure you that after you watch their short video it will change you and it will start making you think. http://mobile-mastermind.com

     

Post a Comment

<< Home